چند مزیت چاقوی فورج + نحوه خرید

چاقوی فورج(فورج گرم)، نوعی از چاقوست که از یک تکه فلز (یکسره از دسته تا نوک تیغه) ساخته شده باشد. برای ساخت یک چاقوی فورج ، یک قطعه از فولاد چکش کاری شده با استفاده از یک دستگاه پرس سنگین بریده میشود. این عمل قبل از فرایند تیز و صاف شدن، انجام میشود. سپس دسته، قبل از اینکه روی  تیغه پولیش نهایی پیدا صورت گیرد، اضافه می شود.

ویژگی چاقوی های فورج

وقتی صحبت از چاقوهای فورج یا به اصطلاح آهنگری شده  میشود. ممکن است کارد و چاقوهایی را تصور کنید که گران قیمت و به سبک ژاپنی هستند. علت این قضیه این است که  آنها فولاد را آهنگری کرده و بدینوسیله باعث تقویت آن میشوند. هنگامیکه تیغه فولادی را آهنگری میکنید ، مولکول ها را در جایی شکل می دهید که قابل انعطاف نیستند. این لبه انعطاف ناپذیر به شما این امکان را می دهد تا غذاها را به صورت ریز و نازک برش دهید ، به همین دلیل آشپزها و سرآشپزهای حرفه ای عاشق این نوع از چاقو هستند.  این عدم انعطاف پذیری به چاقوهای فورج این امکان را میدهد تا برای مدت طولانی تری لبه خود را تیز نگه دارند. این امر باعث می شود  تا در موارد کمتری نیاز به تیز کردن این چاقو ها باشد.

مزایا و معایب چاقوی های فورج

هنگامی که فولاد آهنگری می شود؛ تاثیر این فرایند بسیار عمیق میباشد، طوریکه که حتی بر مولکولهای آن نیز تاثیر گذاشته و نهایتا منجر به تولید تیغه ای فوق العاده مقاوم و قوی میشود. در یک چاقوی فورج یا جعلی ،هم تیغه و هم دسته از یک قطعه فولاد، بطور پیوسته ساخته می شوند که باعث استحکام ، دوام و تعادل در هنگام استفاده از آن میگردد. به همین دلیل این نوع از چاقوها توسط آشپزها و آشپزهای حرفه ای در سراسر جهان مورد استفاده بیشتری قرار میگیرند. با این وجود ، هزینه ساخت آنها معمولاً از چاقوهایی که دسته و تیغه بطور جداگانه به هم متصل میشوند(غیر فورج) ، گران تر است. اما نکته مثبت در مورد چاقوهای فورج این است که شما برای سالهای طولانی نیازی به خرید چاقوهای جدید نخواهید داشت ، زیرا دارای ماندگاری بالایی هستند.

از آنجا که چاقوهای فورج انعطاف پذیر نیستند تیز کردن انها بسیار آسان است. مزیت دیگر چاقو های فورج وجود غلاف یا  تقویت کننده بین دسته و تیغه است که حین استفاده از آن از دست شما محافظت میکند. از آنجا که تقویت کننده بین تیغه و دسته قرار دارد ، علاوه بر اینکه در حین استفاده از چاقو از دست شما محافظت میکند،  به انگشتان شما اجازه می دهد تا هنگام استفاده از تیغه استراحت کنند. همیشه می توانید با مشاهده یک تقویت کننده فولادی بین تیغه و دسته ، متوجه فورج بودن یک چاقو شوید. این تقویت کننده معمولاً نقطه تمایز بین چاقوهای فورج و معمولی (Stamped Knife) است.

کارد دسته چوبی طاهری

با این وجود ، به دلیل اینکه  چاقوهای فورج انعطاف پذیر نیستند ، ممکن است نتوانید از آنها برای تهیه غذاهایی که به تیغه هایی انعطاف پذیر نیاز دارند ، مانند انواع ماهی ، استفاده کنید. یکی از معایب مهم چاقوی فورج این است که  عدم انعطاف پذیری آنها به شما اجازه نمی دهد برخی از انواع غذا را به سرعت تهیه و آماده کنید. اشکال دیگر چاقوهای جعلی یا فورج این است که قیمت آنها بسیاربالاست.

 نحوه خرید چاقوی فورج

شما میتوانید چاقوی های فورج و دست ساز را به راحتی و با خیال راحت از تولیدی چاقوی طاهری به صورت مستقیم خریداری کنید ،چاقوی های خریداری شده از تولیدی کارد و چاقوی طاهری همراه ضمانت اصالت چاقو و کیفیت چاقو خدمت شما ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه